четвъртък, 21 ноември 2013 г.

Мавро

     От двадесет години работя с този човек. За него няма тайни в работата с железа. Заварява и майстори врати, огради и всякакви необходими неща от метални профили. Отдавна е пенсионер но никога не е спирал да работи. Бачкатор или Майстор, на който както му харесва. За мене е Майстор- философ. Всички му викат Мавро. И аз така. Иди и разбери как се казва - Мавро и толкова.
     Днес отидох при него да си взема две рамки за светещи табели, които ми беше измайсторил. Никога не съм му правил забележка за качеството, Майстор както казах. Само дето не това е интересното в случая. По едно време ми вика:
     - За да се оправи тая държава е нужно всички да имат пари и всички да работят и да създават блага за обществото. Лентяй, които не работят не трябва да има. Така беше по онова време.
     "Тъгува по комунизма"- си помислих. "Като мнозина на неговата възраст". Да, ама не било....
    - Навремето, в зората на демокрацията - продължава той - сме се събрали една камара диви демократи и разпалено говорим как ще променим света, ще променим държавата, голяма работа ще правим. А един дядо до нас ни слуша, слуша и накрая ни вика: " Момчета, капитала не прощава!" В смисъл че нищо няма да направите защото нямате пари. Тези дето държат капиталите управляват света.
     Слушам го и мисля. Не го прекъсвам. Той продължава:
     - Кризата не е в парите, кризата е духовна, в начина на мислене у хората. Не искат да работят а искат да живеят добре. Прост е народа а простия човек не може да се управлява сам. Демокрацията е за интелигентни хора, на простия трябва да му казваш какво да прави, както беше едно време.
     Слушам го и си мисля че трябва да го напиша това в блога си. Вадя GSM-a и го насочвам да го снимам.
    - Снимай ме - вика - да ме видят с тая брада какъв съм дивак.
    - Не си дивак - му отвръщам - мъдрец си! Ако половината хора в тая страна мислеха като теб, България щеше да е съвсем друго нещо.
     - Ъ, мъдрец - казва- оня ден гледах по телевизията някакъв американски учен каза че човечеството се е развило съвсем малко. Хората в момента са в полу-диво състояние.
      Тръгнах си и само това ми беше в главата: "хората са в полу-диво състояние".
      Трябва да живеем живота с широко отворени очи и ясно съзнание. Така ще можем да открием мъдростта и на най-неочакваните места и ясно да виждаме ония в полу-дивото състояние.

Да си жив и здрав Мавро

Няма коментари:

Публикуване на коментар