събота, 26 юли 2014 г.

Житейската философия на Ричард Брансън

Фразата „Вашето обаждане е много важно за нас, но в момента всички оператори са заети...” предизвиква единствено гняв и раздразнение.
Но, ето какво чуват клиентите на авиакомпания Virgin Atlantic: „Здравейте, казвам се Ричард Брансън, собственик на авикомпанията "Върджин Атлантик". В момента всички оператори са заети. Това не е редно. Да направим така: ако след 18 секунди никой не отговори на позвъняването ви, получавате отстъпка от 450 британски лири. Започвам обратното броене - 18, 17, 16, 15...”. Клиентът слуша и страстно мечтае операторът да не отговори.
Този, както и много други революционни подходи в бизнеса е измислен от самия сър Ричард Брансън.
Освен свръхуспешен предприемач, той е и ярка, нестандартна личност. Наричат го милиардерът хипи, той обожава да предизвиква удивление, да руши стереотипи и да доказва с всяко свое действие, че думата „невъзможно” за него не съществува.
Днес Брансън става на 64 години – достатъчен повод да си припомним част от култовите му житейски правила. Ако изобщо може да се каже, че за човек като него съществуват някакви правила.
1. Ако сте предприемач и не допускате грешки, значи, не сте истински предприемач.
2. Не се захващайте с работа, която не ви допада.
3. Винаги съм се отнасял към бизнеса като към приятно развлечение и често забравям къде е границата между работата и личния живот.
4. Гордостта ми никога не ми пречи да призная, когато не съм прав.
5. Винаги се радвам, когато ме обслужват лошо. Не, не съм мазохист, просто най-добрите ми бизнес идеи са възниквали, когато са ме обслужвали лошо.
6. Готовността ми да се вслушвам в чуждото мнение и да приемам предложения, които са по-добри от моите, неизменно ми е помагала през всичките тези 40 години, откакто се занимавам с бизнес.
7. В предприемачеството няма място за консервативно мислене, защото то ще ви подреже крилата, ще ви направи слаби и неспособни да оцените фактите и накрая просто ще ви убие.
8. Твърдо вярвам, че не бива да се позволява на думата „не трябва” да те спира.
9. За мен създаването на бизнес означава да се създаде нещо, с което можеш да се гордееш, да обединиш талантливи хора и в крайна сметка да изградиш нещо, което сериозно ще промени към по-добро животът на хората.
10. Не се бойте да предприемате пресметнати рискове. Понякога е по-добре птицата да е в небето, отколкото в ръката ти.
11. По-добре е да обещаеш по-малко и да дадеш повече, отколкото обратното.
12. За мен няма нищо по-лошо от това да чуя как служители се извиняват заради работодателя си.
13. В бизнеса, както и в живота най-важно е да се прави добро.
14. Предпочитам да си говоря с хората, отколкото да си пиша с тях.
15. Най-голямата ми заслуга е, че винаги се стремя да дам на хората независимост, възможност да почувстват отговорност и винаги съм бил готов да ги насърчавам да поемат риск и да постигат целите си.
16. През целия си живот съм се стремял да стоя колкото се може по-далече от кабинетите и съм работил главно на три места: у дома, на яхтата и в хамака.
17. Помнете: никой не е съжалявал на смъртния си одър, че не е прекарал достатъчно време в офиса!
18. Аз не преставам да съм бизнесмен дори и когато съм по халат. Строгият костюм не добавя делови качества.
19. Във всяка организация, всеки ръководител – от шеф на отдел до топ мениджър – трябва от време навреме да сваля костюма и да изцапа ръцете си.
20. Съобщете на своите служители адреса на електронната си поща и телефонния си номер. Те няма да ви досаждат без повод, но винаги ще знаят, че ако решението на проблема изисква вашата намеса, могат да разчитат на вас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар