неделя, 9 декември 2012 г.

Без пари ?

         Чувал съм хора за казват че искат парите да бъдат премахнати. Че парите били най-голямото зло на света. Щом  ТЕ нямат пари нека парите изчезнат и НИКОЙ да ги няма. Веднъж попитах един: " Добре , да предположим че от този момент парите не съществуват. От утре какво ще правиш? Какво ще работиш?" Той ме гледаше изумено. Не знаеше какво да каже. Явно не беше мислил за после. Да ги махнат тези "проклети" пари дето все ги няма , пък после ще му мислим- явно си е мислил. Аз го поставих във времето "после". Не знаеше.
     - Аз- викам, ще ти кажа: започваш да копаш и да сееш картофи. Ама после какво ще ги правиш тия картофи? Може на теб да ти се иска хляб, ама на хлебаря не му трябват твоите картофи. Какви ще ги вършиш бре човек, ако ги няма средствата за размяна наречени пари? Той се пули насреща ми. Парите -му казвам, са нещото, което прави възможна цивилизацията, понеже е възможно да се складира трудът и след това да се използва според нуждите.

    Преди време говорехме за съветите и в чии съвети да се вслушваме и чии съвети да избягваме. Определено съветите на бедните хора са вредни , но те пък са хората дето дават най-много съвети. Ето това например:

Води до това:

   И как моля ти се , като спреш да бъдеш консуматор ще станеш повече човек? Като се върнеш в първобитно общинният строй, така ли ще станеш човек. Луда работа?

  Естествено че може да се живее без пари. Само че и това си има цена! Ще е нужно да се лишиш от домът си и да живееш безгрижно под небето като този тук щастливец:
За какво са му пари? Я го виж как блажено си спинка човечецът. Никакви грижи няма. А да, ако не беше и пустото му ядене. Е за това вече ще трябват пари." Ще трябват ама друг път!"- ми отвръща "мъдрецът" написал горното послание. Я виж колко е лесно:
Да бе, как не се сетих? Да бе да! не спира неверникът в мене - а зимата ,като  стане студено как така без пари ще се живее?- чудя се аз?
   - Много си глупав бре - ми казва "мъдрецът" ето така! - казва ми той.

- Баба ти все на парно и на ток се е топлила!- продължава "мъдрецът"
- Ама аз не искам като баба, аз искам по цивилизовано някак - казвам вече неуверено, щото и на глупака вече му става ясно че и без пари може да се живее. Да не би пък да съм в грешка?- се загнезди в мен съмнение.
  Нали , си казвам, ако те заболи зъб например ще трябва да отидеш на зъболекар, а и за лекарства ще трябват пари? Или пък женати реши да бъде по привлекателна и реши да отиде на фризьор?
   - Ти добре ли си? - ме опонира "мъдрецът" - естествената красота е най-хубава! На тези какво им е? Живеят си и без заболекар и без фризьор!














Мисля си вече да се предам. Все пак решавам да направя последен опит ей тъй за ината:
   - Хубаво бе човек, ама нали открай време българинът все мечтае да има къща. Да има дом за семейството си. "Родна стряха", "Бащино огнище" , не си ли чувал?-питам аз "мъдрецът"
   - Лесно е! - казва ми той. Всеки може да има дом и то почти без пари. Я виж тука! - ми казва:
  Предавам се. Отказвам се да споря. Признавам си че може да се живее и без пари. Има само едно условие: ДА ТИ ХАРЕСВА ЖИВОТЪТ ОПИСАН ПО-ГОРЕ. Ако ти харесва , "не бъди консуматор а бъди човек." Не се занимавай с парите а си гледай живота.

  Проблемът идва ако не ти харесва. Тогавааааааа:









Размърдай си мускулите и акъла за да изкараш повечко от "омразните" пари защото те:
Те контролират живота ти и, а законът на парите казва:
Поздрави !                                                                                               Андреян Иванов


Няма коментари:

Публикуване на коментар