понеделник, 28 април 2014 г.

20 въпроса за успешен бизнес

Никой не е в състояние да предпази бизнеса си от промените на пазара. За сметка на това всеки мениджър може да си задава често въпроси, от чиито отговори зависи бъдещето на неговата компания. Те не са трудни, но изискват мислене и честност. Важно е да се повтарят непрекъснато, защото вчерашните отговори, може днес вече да не са актуални.
Ето 20 въпроса, на които всеки управител на фирма трябва да умее непрестанно да отговаря, за да е успешна работата му:
1.Какво е ценното на стоката, която предлагате на пазара?
Ако не можете да посочите три прости причини, значи нямате бизнес.
2. Дали ще се търси вашият продукт?
Ако сте уверени, че клиентите не могат без стоката, която предлагате, но не сте направили пазарно проучване, значи сте доста далеч от истината.
3. С какво се отличава продуктът, който предлагате от този на конкурентите?
За да успеете да го наложите на пазара се изисква да предложите осезаема полза, като най-ниска цена, изключително удобство и оригинален дизайн. След като ги създадете, започнете да рекламирате упорито.
4. Има ли възможност бизнесът, който разработвате да се разрасне мащабно?
Важно е да мислите мащабно. Трябва всяка следваща стока или услуга, която създавате да носи по-голяма печалба.Избягвайте да правите неща, в които пропорционално с приходите да растат и разходите.
5. Доколко сте отдадени на бизнеса си?
Ако искате много, трябва да сте готови да пожертвате много. Имате семейство и приятели- готови ли сте да работите седмично по сто часа през следващите две години?
6. В какво се изразява силата, която притежавате?
Разберете в какво сте най-силни и какво правите най-добре и се занимавайте само с него.
7. Къде имате слабост?
Трябва да разберете с кое не се справяте добре. Не трябва да хабите ресурси, за да получите жалки резултати накрая. Вършете това, което умеете, а за другото намерете подходящи партньори.
8. Колко са готови да платят клиентите за стоката, която предлагате?
Ще получите едно от най-мощните предимства, ако точно определите горната граница за цената на стоката. Тя е ключ към успеха.
9. Доколко сте зависими от потребителите?
Рисковано е, ако продавате продуктите и услугите си само на една компания, защото тя може да фалира или да предпочете да работи с конкуренти. Затова е необходимо да разширите кръга от фирми, с които работите.
10. Колко сте зависими от доставчиците?
Ако използвате услугите на една фирма само, тя може да започне да иска все повече пари. Добре е винаги да сте наясно откъде другаде можете да се снабдите с необходимите суровини. Не трябва да се доверявате на много ниски оферти, защото зад тях често се крие ниско качество.
11. Как продавате?
Директно, чрез посредници или по двата начина? Който и начин да изберете, уверете се, че той е най-подходящ за бизнеса, който ръководите.
12. Как рекламирате фирмата си?
Внимавайте на кого ще възложите рекламната кампания, за да не се разорите.
13. Има ли заплаха от нови играчи на пазара?
Ако в нишата, която разработвате се печели добре, няма начин да не се появят конкуренти, които предлагат подобна или съвсем същата стока. Затова е необходимо да вземете мерки навреме и да построите барикади. Сключете дългосрочни договори и се погрижете за лоялността на клиентите си.
14. Можете ли да защитите интелектуалната си собственост?
Преди да започнете да предлагате стоката си, регистрирайте патент, за да избегнете риска да бъде открадната или прекопирана.
15. Какъв начален капитал изисква бизнесът, който ще развивате?
Направете добре разчета си, защото много бизнес идеи са провалени от лоши разчети.
16. Как ще финансирате начинанието си?
Има много варианти-печалби от друг бизнес, банков кредит, съдружие, акции на борсата, бизнес ангел, богата леля и други. Ако изберете съдружие, това означава намеса в управлението. Затова е важно да определите кой начин е най-изгоден. Пресметнете кога ще получавате приходи и кога ще плащате задълженията си.
17. Колко пари са необходими за първите няколко години?
Потърпете преди да изберете най-модерните мебели, техника и коли. Не се разпускайте предчувствайки голям ръст и тлъсти печалби на хоризонта.
18. Какъв конкретен бизнес план имате?
Добре е да напишете на лист хартия разчет за приходите и разходите по месеци за следващите 5 години напред.
19. Как мотивирате сътрудниците си?
Повече от ясно е, че сами няма да успеете.
20. Каква конкретна цел имате?
Трябва да сте наясно какво точно искате и да поставете новия продукт и новия бизнес в структурата и стратегията на цялата компания.

Няма коментари:

Публикуване на коментар