понеделник, 16 април 2012 г.

Пътят към богатството 2/12


Да започнеш да мислиш, говориш и действаш като богат човек. /Тайната/

    Законът на преивличането гласи : " Привличаме към себе си това, за което мислим послоянно. МИСЛИТЕ СТАВАТ НЕЩА!" Немога да ви го обясня по-добре от Ронда Бърн, затова ако искате да станете богати и успешни хора, задължително си купете книгата и гледайте филма по нея. И двете. Нищо че се говори за едно и също в тях. От филма ще разберете бързо идеята, а от книгата, понеже процесът е по-бавен, ще вникнете по дълбоко в нещата.
    Формулирайте точно какво искате да постигнете в живота си за да бъдете щастливи. Определете точно какви са мечтите ви и какво искате да ви се случи в живота. Кажете желанията си ясно на глас или по добре ги напишете на лист хартия за да обявите ясно на вселената какво искате за да бъдете щастливи. И помнете какво казва Роберт Кийосаки: "Ако искаш да си богат, мисли мащабно, мисли различно!" Не си слагайте сами ограничения. Не мечтайте на дребно, защото това и ще получиш. Ето една хубава поговорка по темата: " Мечтаеш на дребно, живееш на дребно- умираш на дребно".
    По време на социалистическият строй работех като шлосер в един цех за шублери. Там ме бяха "разпределили" след като се уволних от казармата през 1984година.За по-младите да поясня, че по време на созиалистическият строй, след завършване на училище, не можеше да си избираш сам къде и какво ще работиш. ТЕ , те разпределяха на работа и понеже бях завършил машиностроене, ме разпределиха в цеха за шублери. Беше финна,майсторска работа и за онова време вземах добри пари. Но основната ми страст в живота беше карате и в свободното си време се занимавах основно с това. Карате по това време беше забранено. Милицията ни преследваше и често се налагаше да тренираме в гората. През 1989година вече осезаемо се усещаше политическата промяна в следствие на Перестройката в СССР и през месец Май същата година най-после властите разрешиха свободното практикуване на това бойно изкуство. Занимавах се с Киокушин карате и Сенсей Божилов, тогавашният ръководител на зараждащата се федерация учреди в съда първото "Сдружение Киокушин" , което ни даваше правото легално да развиваме този вид спорт. Още на другият месец напуснах държавната си работа и основах спортен клуб , който за късо всеме нарастна на 300 члена. Моите колеги и приятели ми казваха че съм луд. Как мога да напусна държавната си работа и да се заема с това несигурно нещо. Държавната работа била най-сигурна. Представете си. Аз напуснах и започнах собственна дейност на 15.06.1989г. а Тодор Живков го свалиха и реалната демокрация дойде на 10.11.1989г. Всички работеха на държавна работа. Наистина трябва да съм изглеждал като луд. После живота се промени. Властите се сменяха. Хората се променяха. Нищо вече не беше същото. В началото настана криза. Някой храни и горива, включително и хляба се даваха с купини. С купони!? Какви безумни времена само бяха. Тъкмо се бях оженил и парите все бяха на ръба. Много често обядът ми се състоеше от една баница. И тогава, помня го като вчера, вървях по лъвовият мост в Габрово. Пред мен вървеше един мой приятел Тодор Начев,  но тогава още не бяхме се запознали. 10 Ноември даде свобода на отраканите, свободолубивите и предприемчивите хора да правят каквото си поискат и да живеят както искат. В ранната демокрация Тодор се разви като умен и хитър комарджия и разполагаше с големи суми пари. Живееше си човекът в хотела, защо да си прави труда да си ходи до в къщи. Та върви той по моста, пие една бира в кутийка, а втората бира носи в другата ръка. Бирите в кутийка тъкмо бяха излезли и бяха доста скъпички. Вървя след него, гледам го как пие бирата и си казвам: " Господи, не искам да съм богат. Искам като ми се пие бира в кутийка да си купя. Като отида в ресторант да не гледам цените в менюто а да си поръчвам каквото си искам". Такава ми била психическата настройка. Такива ограничения съм си слагал. Искал съм малкото. И това и получих. Малко след това създадох първата си фирма, а по късно и тази с която работя и до сега. Никога повече не погледнах цените в менюто на ресторантите. Чета само съдържанието. И когато гледах филма "Тайната" сцената на моста ясно изплува в съзнанието ми. Колко съм бил глупав и наивен си казах. Как може да съм имал такива дребни мечти? Важното е да мислиш мащабно. Всичко е възможно на този свят, всичко което поискаш може да е твое. Преди време говорих с един мой приятел на тази тема. Той има собствена фирма и произвежда мебели. Започнах да го провокирам с въпроси за да го накарам да мисли мащабно. Попитах го:
   - Какви са твоите мечти, какво искаш да постиглеш?  Бяхме на лагер по карате. И той запален като мен. И ми отговаря:
   - Искам да имам достатъчно пари да мога да си ходя по лагери и състезания без да се притеснявам.  Бяхме точно на такъв лагер и федерацията го плаща. Никой не му иска пари. Затова му отговарям:
   - Че ти и сега си на такъв лагер, ти и сега живееш мечтата си. Само това ли искаш от живота?
   - Не, искам да имам достатъчно пари.- казва ми той.
   - Какво означава " достатъчно пари?" - продължавам да го провокирам аз. Мълчи.
   - Кажи го бе! - повишавам тон аз. Той ме гледа учидено.
   - Кажи го! "Аз искам да стана милионер!"  Хайде казвай! И той плахо:
   - Аз искам да стана милионер.

    Хората сами си слагат ограничения. Не могат да си повярват. Защо си създал фирма и цех за мебели, щом няма да искаш да си милионер? Наскоро му казах: Мисли мащабно. Мисли че един ден твоите мебели ще се продават в Италия. Малко след това той ми писа: " Знаеш ли, вчера подписах първата си поръчка за Франция". Видя ли, казвам му. Всичко е възможно, стига да го поискаш.

 Така че формулирайте свойте мечти. Направете си план как да ги постигнете. А план е всяка идея за бизнес която ви ражда главата. Напишете 20-30 такива идеи на един лист и започнете да работите по тях. Сигурен съм че поне от 2 ще изкарате пари. И запомнете: Втората стъпка по пътя на богатсвото е : Да започнеш да мислиш, говориш и действаш като богат човек.
Говори и действай все едно вече си осъществил идеите си от плана и парите не са проблем за теб. Възхищавай се на богатите и успели хора и ги имай за пример. Мисли за себе си като за успял човек!
                                                                                                             Андреян Иванов

    1 коментар:

    1. ТОЯ ТВОЙ ПРИЯТЕЛ И АЗ ГО ПОЗНАВАМ!В МОМЕНТА ЗНАМ,ЧЕ ИМА ОЩЕ ЕДНА ИДЕЯ,КОЯТО ОБМИСЛЯ,ЗАЩОТО НЕ МОЖЕ САМО ДА СЕ СТРЕЛЯ НАПОСОКИ,А ТРЯБВА ДА ИМА ПРЕСМЕТНАТ РИСК,И КАКТО НЯКОЙ БЕШЕ КАЗАЛ,,НЕ ПОЗВОЛЯВАЙ МЕЧТИТЕ ТИ ДА ОБРАСНАТ С БУРЕНИ,,.ПРЕПОРЪЧВАМ ФИЛМА ТАЙНАТА ЗА ВСИЧКИ,КОИТО ИСКАТ ДА НАПРАВЯТ НЕЩО В ЖИВОТА СИ.

      ОтговорИзтриване